måndag 16 april 2012

Måndagsmys

Jag kom just på att jag varit sommarpratare, radiokanalen var Sölvesborgsnärradio och det är nog i alla fall 10 år sedan (tänk vad tiden går). Mitt program handlande om en resa som jag gjorde helt spontant med kompisen Christine, en resa som jag aldrig kommer att glömma. Med jämna mellanrum poppar det upp tankar och minnen från denna resa. Som idag, jag har ju velat ha ett utekök men slagbordet som jag hittade i Umeå funkar ju perfekt på altanen både som avställningsbord och som arbetsbänk eller extra bord, flera funktioner i ett paket, det gillar jag. Bordet får bli mitt utekök!






Idag har jag ledig dag, fast det är måndag känns det som lördag för mig. Men jag jobbade  ju i helgen, vad veckodagen heter spelar väl ingen roll. Vi är många som jobbar andra tider än måndag till fredag, men ibland känns det som att det är allas tider. Kvällar, nätter och helger för att inte tala om storhelger då ska vi inte bli sjuka eller behöva barnomsorg m.m. Fredagsmys är något vedertaget men det är ju faktiskt inte alla som är lediga lördagar och söndagar så idag har jag måndagsmys!


Dagens startade med sovmorgon, sen kom Tobbe och fixade med grindarna, jag bakade, la in gurkor och rödlök, städade, tvättade, lagade mat och drack lite vin ......... en fin måndag!!!!


Lite bilder från dagen: 









Önskar er alla en fin måndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar