måndag 25 juni 2012

Drar ner på kostnaderna!

För att kunna jobba mindre så måste jag ju dra ner på kostnaderna........
Har du tänkt på hur dyrt det blivit med telefoni och tv? 
Jag tänkte på det för något år sedan men det tar ju tid innan alla abonnemangen löpt ut...... och när jag lägger ihop alla kostnader så är det ju väldigt dyrt och svårt att överblicka........ jag gillar inte känslan av att bli lurad eller förd bakom ljuset. 


Från att ha haft ett abonnemang på 199:- /månad, då fick jag ringa för hela beloppet........ jo visst!!!??? Det finns inte en månad då jag ringt för 199:- men räkningen har varit allt mellan 280-500:- ........ hur som helst så tröttnade jag och nu har jag betalkort, jag satte in 100:- och efter 10 dagar så har jag 100:- och 72 öre på kontot??
Sen var det väldigt svårt att verkligen få byta...... det krävdes 4 samtal......... inget operatören var positiv till? 
Tv kanalerna är också uppsagda vilket innebär ca 350:- mindre i månaden.
Bredbandet kostar nu 199:-/månad, innan  kostade det 499:- 


Mycket pengar, eller hur? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar