fredag 20 juli 2012

Pizzabullar!


Kantareller är underbart gott, i sommar har det blivit mycket kantareller, jag har förvällt och frusit in, lagat div. olika rätter och ändå stod jag i morse med flera liter kantareller som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Då kom jag på att Pizzabullar med kantareller kunde kanske vara gott....... och det var det, tillsammans med lite annat som fanns i hushållet.




Recept:
Deg:
3 dl vatten
2/3 dl rapsolja
1/2 paket jäst
en nypa salt och  en nypa råsocker
Mjöl ( lite blandade sorter) 

Degen får jäsa ( tiden tycker jag inte är så noga, jag sätter degen och sen blir det liksom när jag har lust och tid och jag har inte märkt någon skillnad på resultatet)

Fyllning:
Kantareller
1 rödlök
1 klyfta vitlök
salt, peppar
krossade tomater
en bit parmesanost ( eller vilken ost som finns hemma)
basilika och citrontimjan.

Gör så här:
1. Stek svampen och löken, krydda med salt och peppar. Låt blandningen svalan.
2. Kavla ut degen.
3. Bred på lite krossade tomater ( inte för mycket, det får inte bli för rinnigt)
4. Fördela svamp och lök blandningen jämt över degen.
5. Riv osten över
6. Krydda med örterna
7. Rulla ihop degen 
8. Skär i bitar och lägg i bullformar.
9. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 12 minuter.
10. ÄT 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar