torsdag 4 oktober 2012

Kravlös torsdag!

Det bästa med en ledig dag är nästan kvällen innan, känslan att kunna vara uppe hur länge som helst utan att tänka behöva tänka på morgondagen. I går kväll när jag kom hem från jobbet somnade jag i soffan, jag vet inte när det hände sist. Det var inte lika skönt att vakna med kläderna på och bege sig till sängen, men i går var det så skönt (jag kom ihåg att det fanns en tid när jag alltid somnade i soffan)

Jag vaknade av att Ines väckte mig och ville ut, då var klockan nästan nio. Nu är det eftermiddag och fortfarande går jag i mina myskläder, jag har varken tvättat mig eller borstat tänderna. Brasan knastrar och på spisen puttrar dagens soppa. Jag har hällt upp ett glas vin och livet känns skönt och kravlöst. Precis som en LEDIG dag ska vara i min värld.

Fridens lilja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar