söndag 28 oktober 2012

Tid

I torsdags fyllde jag 50 år, en siffra som alla andra, en dag som alla andra...... eller???? ( jo för mig). En siffra på hur mycket tid jag har haft i livet. 

Vad är det då som är så viktigt med tiden??....... med tiden som gått????

För mig är livet som bäst när jag inte behöver tänka på tiden .......... och det där med tid försöker jag undvika eller ha så lite av som möjligt. 

Sedan säkert 20 år tillbaka har jag inget armbandsur. Ibland behöver även jag passa tiden så visst finns det klockor i mitt liv, men bara när det verkligen behövs. Min inbyggda klocka fungerar och jag tror inte att min omgivning tycker att jag är en person som inte håller tiden. Men att ha tider betyder inte ledighet utan ledighet är att inte ha någon tid att passa....... då känner jag mig fri och levande!

Jag tycker att det är underbart att förlora sig med tiden inte att kämpa mot den....... för det kommer alltid mer tid oavsett vad jag gör eller inte gör.



Barn har alltid tid, vi har mycket att lära oss om hur barn uppfattar tid......



 Ida Sofia och jag gav varandra lite tid, vi gick längs havet och upplevde Allinge en höstdag......


Jag har fått en ny kamera och testar lite olika motiv..... Ida guidar mig i teknikens underbara värld!



Klockan var bara 11.45 men jag tog en öl......






Naturen har sin gång, det är väl därför det är så grundande att vara i naturen........

Nästan fullmåne...... den går det inte att skynda på....... så varför ska vi skynda på???????
Allt kommer när vi är redo för det........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar