torsdag 3 februari 2011

Bygge

Projekt "braskamin" fortskrider, än ingen kamin i sikte men den kommer. Nu har en vägg klätts med brädor och nytt golv håller på att läggas. I går vickade jag ju som hantlangare men idag är de fulltaliga så jag kan ägna mig åt annat. I morgon har jag planerat in möte och tills dess behöver jag läsa in lite material och förbereda mig, men det är svårt för så där var kvart måste jag kika på hur golvet framskrider. Denna veckan har här varit snickare, elektriker, VVS:are, "kaminmannen" och Leif. När hantverkarna slutat fördagen så har jag fått måla, det har blivit långa dagar och idag svider ögonen av färglukt och damm. Men fint blir det. Belle är inlåst i fd. tvättstugan och tycker att livet allmänt är trist, i morse visste han precis vad det var frågan om och morrade åt mig när vi var på väg till "tvättstugan".

Lite bildbevis:
Hål i golvet

Snart ett fd valv

Gammal panel bort

Väggen kläs med svart papp

Fyrkant

Bräder på

Klart! Nu dags att måla!

Golvet och nymålad vägg

1 kommentar:

  1. Det kommer blir super fint. Ser framemot resultatet :)

    SvaraRadera