lördag 12 februari 2011

Edenryd en lördag i februari

I torsdags kväll var elektriken här och gjorde klart i köket och hallen, trappen upp fick en lampa..... jag har bott i huset snart i 30 år och där har aldrig varit någon lampa, jag skäms nästan för att skriva det, men det är sant!!!! Sån är jag och det står jag för!!!! Det är en skön känsla och det frigör energi att göra klart, nu har jag lite målning kvar, några brädor som ska laseras, väggarna i trappuppgången ska målas. Detta är inte något som jag måste göra nu, utan nu måste jag njuta av allt fint jag fått, det ska göras men det är ingen brådska. Det krävs energi, mycket energi för att dra igång målarprojektet. Nu sitter jag i hallen framför spisen i en skön fotölj med fotpall och bara njuter av värmen. I morse när jag vaknade var här 14 grader, men nu är jag uppe i 20, tack vare spisen, jag sparar el, pengar och energi....... bra va???

Under sen eftermiddagen kommer mina fina grannar in, vi ska skrapa triss (vår torsdags aktivitet), äta lite och sedan gå bort till baren och heja på Sanna! En lördag i Edenryd........ så har vi det:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar