fredag 11 mars 2011

Änglakrigare

" Kan du säga att du lever med integritet? Är dina handlingar och ditt sätt att leva i linje med dina föreställningar och värderingar? Eller finns det tillfällen då du räds att stå upp för sanningen? Om du känner att det finns områden i ditt liv där du inte respekterar sanningen, inse att du förväxlat undvikande med trygghet."

En ängels reflektion: Konfrontation är något mer än bara motsatta sidor som stångas mot varandra. Konfrontation manar oss att acceptera ansvaret att vara sann.

( ur Kraft&Änglamod Terry Lynn Tylor&Mary Beth Crain)

Mitt svar är: Ja, jag vet vad jag behöver säga men ibland väljer jag att säga halvsanningar, för att vara tillags, för att slippa konflikter. Jag söker och utgår från min trygga bas eller är det undvikande? Hmmmmmm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar