fredag 4 mars 2011

Hallå, Ingvarsson!

Det går en vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin
Och jag vill skriva en sommarvisa, med sol och blommdoft i melodin
Jag ville skriva om Katarina............ Visa dagar, har vissa melodier fastnat i huvudet och det går liksom inte att få ur dom.  Idag var det " Det går en vind........." men det kan vara " Här kommer Pippi Långstrump" eller " Stjärnorna, faller i natten ......" eller " Va du är söt min kära lilla ponny"........ det finns liksom alltid någon melodi i huvudet, det hade väl varit ok om de bara spelades i huvudet men inte, utan istället sjunger jag oavsett var jag befinner mig och oavsett sällskap. Nu har jag fått nytt jobb, var kallad till möte med sjukhusets chefer och överläkare och då sjunger jag " Va du är söt min kära lilla ponny"..... Men mötet gick bra och jag fick behålla jobbet!!!

En söt liten ponny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar