måndag 13 juni 2011

Återhämtning

Jag tänkte att jag idag skulle blogga om återhämtning. Jag springer ett maraton( eller en annan utmaning), innan dess har jag förhoppningsvis tränat, planerat och förbrett mig. Jag springer, ger allt, kommer i mål, trött, ligger jag kvar på marken, försöker resa mig, återfår rytmen i andningen, tar mig hem, duschar, äter, vilar, sover, vaknar fortfarande trött, tar det lungt, börjar känna att kroppen känns som vanligt igen, börjar ladda igen för nästa lopp/utmaning, planerar, vilar, sover mer än vanligt, förbereder mig, tränar o.s.v Det är precis så vi måste göra/tänka annars håller inte våra kroppar eller vårt psyke. Vi har alla våra sätt att ladda, varva ner, koppla av, vila, njuta, jag tror inte att något sätt är rätt eller fel. Tanken att vi gör det som känns rätt är nog det mest riktiga. Tanken på att vi kunde göra på ett annat vis är stressande och destruktivt (tror jag).

Nu springer jag inga maraton, men jag jobbar mycket, har ett stort hus, trädgård, familj, vill mer än kroppen orkar, vill göra mitt bästa i alla lägen. Vill vara tillags och att alla ska vara nöjda och glada. Nu är en sådan period avklarad, nu vill jag vila, sova, inte umgås spontant med någon ( tråktig, men nödvändigt), meditera, reflektera, äta och bara göra det jag vill.

Men denna veckan har varit underbar. Ellie, Emma och Görans bröllop. Idas framgångar med Emma och Lur boken, huset fullt med folk, jag är så tacksam över att allt gått SÅÅÅÅ bra, över alla fina vänner och släkt som gjort allt detta möjligt. Men nu vilar jag och säkert ni andra också

En av de finaste veckorna i mitt liv....... tack:)

Vi kidnappar Emma och Ellie

Ellie får vara hos mormor när mamma är på möhippa

Moster Ida har visat Ellie alla traktens motorfordon....... tänk vilket intresse som fanns gömt hos Ida och Ellie;)

Stärkan

Vi börjar fixandet


Maten levererades av Bondens skafferi, och lagades av Daniel Lindgren från Atmosfär i Malmö




Mosserat till frukost

H
Emma&Göran
Ellie

Kväll i Edenryd

Lämmnat Emma och Ellie i Malmö, tar en annan väg tillbaka....... vad gömmer sig bakom kullen?

Andrarum inte sammarum.....

1 kommentar:

  1. Bra inlägg på denna webbplats gör mig läsa detta inlägg om och om igen jag gillade det här inlägget mycket. Det här inlägget har fåttalla de nyttiga saker som jag ville veta om.

    konferens göteborg

    SvaraRadera