torsdag 16 juni 2011

Semestertur

Min lilla gröna och jag har varit på tur. Först till tippen (denna underbara plats) slängde lite och fyndade lite i deras "shbutik. Köpte gamla härliga lakan. Sedan bar det i väg till Laholm och lunch med goa vännen Elisabeth. Det var länge sedan vi träffades men det är konstigt för med vissa personer spelar det ingen roll, det känns som det var nyss. Man fortsätter liksom där man slutade oavsett hur länge sedan det var man träffades. Vädert var underbart och Laholm visade sig från sin bästa sida. En tur på stan resulterade i ett ställ i smide för koppar. Det bara stod där i affären och ropade "Ann, köp mig!!!!!" så då gjortde jag det. Jag gillar verkligen Laholm med sina fina gamla små hus prydda med rabatter där klängerrosor och Stockrosor för växa lite hur som helst. Det är gott att bara strosa gata upp och gata ner och fantisera kring hur mitt liv skulle sett ut om jag bodde här. På en gata fanns en ledig affärslokal och jag lekte med tanken att öppna något eget i just den lokalen. Är det semseter så tycker jag att det är tillåtit att fantisera hej vilt (även annars oxå). Men jag tycker att det är just fantasierna som får fritt utlopp när man är ledig och har all tid i världen. Efter Laholm blev det Båstad, Torekov och sedan små vägar genom skåne. Fantastikt vackert vi har det. Växlade tärräng, från platt och bördigt till backigt och för att inte tala om utsikten över havet över till Hallandsväderö. Jag har haft en ljuvlig dag, nu landar jag i soffan med ett glas Rose`

Här kommer lite bilder från dagen:
Gatubild från Laholm

När skulle jag kunna tänka mig att bo!

Laholms kyrka

I skuggan under ett träd med en Loka och med Lagan som vy

Hamnen i Torekov

Det är något visst med gammalt tegel

............ och med dörrar

.............. och med grindar

Fläder betyder fläderbärssaft:)

Torekov

På småväger dyker guldgruvor upp........ vilket ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar