måndag 9 januari 2012

Kroppen sa stopp!!!

Hjälp vad kroppen säger ifrån!!!! Ok, jag ska lyssna.......

En sak är säker, om jag hade jobbat på sjukhuset 100% så hade jag bränt ut mig och det på väldigt kort tid. Nu har jag jobbat ganska mycket, det har varit överbeläggningar, svårt sjuka människor, lite personal och hur mycket jobb som helst. Med de kraven jag har på mig själv och med de förutsättningar som finns så hade det gått snabbt att bränna ut sig även för en stresscoach. Jag har haft och har en väldigt stor nytta av min utbildning men det räcker inte när inte förutsättningarna finns. I lördags när jag vaknade så ville verkligen inte min kropp, men har man lovat så har man (även det stressande att jag sätter kollegorna i klistret om jag inte kommer)....... men jag kunde inte äta på hela dagen, matlusten fanns inte, magen var orolig, andningen satt fast i bröstkorgen, då blev det att kämpa, kämpa, kämpa och på något sätt lyckades jag ta mig igenom passet!!!! Men nu gäller det verkligen att stanna upp och återhämta sig. Jag har bokat av alla uppdrag några dagar och tänker ta hand om mig. I morgon ska jag få massage och på onsdag blir det klippning hos frissan. Jag har anmält mig till en kurs i personlig utveckling och den startar idag, den kom som en beställning från ovan, just i rätt tid. Första meditations passet är avklarat och det känns såååååå skönt! Sitter nu framför brasan och bloggar lite, vilket är en ren avkoppling för mig!

Hoppas ni tar hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar