fredag 23 mars 2012

Naturen, en läkande kraft!

Genom alla år har jag använt mig av naturen som läkande och helande kraft, oftast men inte alltid har jag velat vara i min ensamhet tillsammans med naturen. Naturen ger mig kraft, läkning, distans, kärlek, trygghet m.m.. När livet är tufft känns det tryggt att veta att naturen har sin gång, det blir vår, sommar, vinter och vår oavsett vad som sker i mitt liv. 


Havet: Under ett nästan ett helt år gick jag ner till havet och såg soluppgången, fast jag mådde dåligt så gick solen upp precis som inget hade hänt.




Skogen: Svampsäsongen ger svamp men ibland bara går jag utan att ens titta efter svamp, Christine brukar vara med och där har vi ältat och löst upp många känslomässiga knutar.




Trädgården: Är min målarduk, jag skapar bilder i huvudet som jag sedan försöker förverkliga med hjälp av blommor och växter. Ibland blir det inte så mycket tid men i bland lite mer. Tiden och lusten får avgöra. 





Ängarna och hagarna: Betande djur, fina blommor, vackra gärdsgårdar m.m. ger mig lugn och inspiration.




Himlen: Tänk att bara ligga på en filt och titta på molnen, eller blicka upp på en klarblå himmel, eller njuta av en vacker stjärnhimmel eller fullmåne! Jag kommer så väl ihåg en sen kväll på Haväng när jag och fina vänner bara låg och tittade på stjärnorna. 




Vägarna: Jag gillar att upptäcka nya vägar, ta avstickare och se vart jag hamnar. Se byar växa fram, fantisera om vilka som bor där, vad de gör om dagarna, hur deras liv ser ut? Hur skulle mitt liv sett utom jag bodde där osv.?




Stallet: När jag hade häst så löstes många problem under en ridtur eller under mockningen!



Naturen finns där för både dig och mig!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar