fredag 3 december 2010

Burrrrrr!

Idag gjorde jag test via facebook och svaret blev:
 
URIEL: Eldens ärkeängel som smälter vinterns snö med sin enorma fackla med scharlakansröda flammor, värmer ditt hjärta med kärlek och driver bort alla faror.
 
Det passar verkligen in på mig, vintern är vacker att beskåda från ett fönster i ett varmt rum med sparkande brasa och massor med tända ljus. Men att vara ute när det är kallt, snöigt och blåsigt gör inte gott för min kropp och själ. Energin går åt att hålla värmen, axlarna åker upp till öronen och det krävs avslappning och massage för att hålla de nere. Det krävs planering, varma extra kläder i bilen, varm mat och dryck. Enligt ayurveda har jag mycket vata i min dorsha och den höjs så här när det är vataårstid. Och det känns!!!! Så ett vata balanserat liv är det som gäller för mig för att jag ska må bra. Det kalla behöver balanseras med värme, både utvändigt och invändigt. Värme, värme och värme.........
 
 
Solens blomma!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar