söndag 5 december 2010

Helgen

Efter flera helger med bokade aktiviter kändes det helt underbart med 4 dagar utan något inplanerat. Inte så att jag inte gjort något men känslan av att själv kunna bestämma har blivit allt viktigare och lyxigt Idag har jag inte träffat en enda människa men inte haft tråkigt för det. Jag uppskattar mitt eget sällskap och behöver inte så mycket för att må bra. Jag var ute en stund och skottade snö, byggde en snölyckta, tittade till och från på vinterstudion, lagade mat, ringde och pratade med mina barn och min mamma, grannen slog mig en signal...... ja en helt vanlig dag på landet.

I fredags var och träffade mina gamla kollegor, pratade med min nya chef och vi diskuterade lite kring min tjänstledighet, vi får se vad som händer. Sedan var jag och handlade, grannen kom inom och vi bestämde att laga mat och äta middag tillsamman, vad har du och vad har jag hemma och vad kan det bli av detta? Vi gjorde sedan likadant på lördags kvällen. Vid 23- tiden på lördagen gick vi sedan bort till vår egen byakrog, så lyxigt har vi det på bonnalandet;)

Helgen i bilder
I Selmas sällskap blir livet inte tråkigt

Många gäster

Vinterväg råder

Äta ute




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar