onsdag 31 augusti 2011

Här ska säljas!

Barn och barnbarn har lämnat Edenryd, det blir en tystnad som är svår att sätta ord på, huset andas ut. Och då menar jag inte att det är något negativt. Vi andas in, det blir en paus och sedan andas vi ut. Vi kan inte andas in hela tiden, inte heller bara andas ut, vi kan inte andas in och ut hela tiden för då hyperventilerar vi och svimmar till slut. Utan vi behöver andas in - pausa - andas ut - pausa - andas in - pausa - andas ut o.s.v

Hustet och jag andas ut - sedan pausa en stund och sedan blir det att förbereda för allt som jag vill bli av med under helgens loppis i Ronneby. Jag ska rensa, sotera och packa ner allt som jag inte behöver eller vill ha kvar. För pengarna blir det sedan en semestertripp........ vi får se hur långt pengarna räcker!

Glöm inte att pausa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar