onsdag 3 augusti 2011

Levin och jag:)

Jag tror att jag var åtta år när jag fick min första gitarr, på kommande föräldramötet gjorde jag debut med "Här kommer lilla Ludde, håhåjaja" Jag hade inte gått och lärt mig spela, men plinkade på enligt prickarna på accordschemat eller vad det nu heter..... hur svårt kan det vara? Jag kommer ihåg att jag tänkte så!!! Några terminer senare tänkte jag att på allvar börja lära mig spela men då var man tvungen att börja med blockflöjt...... och hur kul var det? Jag slutade och fortsatte med plinkandet. På högstadiet startade jag och några tjejer "tjejbandet" Starshine...... det är inte utan att jag småler av bara tanken. Inte för att vi var bra men vi fick uppträda på Bokelundskolan, hade spelning i Fridafors och radion hörde av sig...... men där tog musikkarriären slut, andra intressen tog överhand. Under en healingbehandling så frågade min morfarsmor mig - varför har du slutat sjunga? Jag fattade direkt att hon menade att sjunga inför publik, jo det har jag slutat med men jag sjunger ofta, i kassakön, på jobbet, i  duschen, i bilen..........

En annan sak som jag bara kan är att stå på huvudet, jag gör det typ en gång/år men jag vet att jag kan det och det går hur lätt som helst....... konstigt eller hur? Jag drömmer ofta att jag är gymnast med alla konster som det innebär, undrar om det kommer från ett annat liv?

Min gitarr:

En sträng av...... hjärtat jag ska fixa en ny:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar