söndag 6 maj 2012

Minisemester.......

Då är jag precis hemkommen från en riktig minisemester, med och hos min stora "tösabit". Hela helgen har varit mysig och nu sitter jag i soffan full av ny inspiration och en stor tacksamhet.


Jag måste ju säga att hennes jobb är som gjorda för henne, vad sägs om en dag och jobba på en förskola och ha hand om stallet.......


Lite bilder från Backa Västergård, en gård mitt inne i Göteborg!!!!

När finns hästar, får,getter, grisar, marsvin, kor, kaniner....... härlig miljö för en förskola

Djuren kände igen Ida


Tänk att klappa och mysa med kaniner kan vara ett jobb;)!!!


Utsikt från grillplatsen

En stor lada bara för barnen.......


 .........det andra jobbet är på ett föräldrakooperativ på Stora Holms säteri, en miljö som skulle vara en självklarhet för alla barn, all mat är hemlagad, all personal är där enbart för barnen, stora lekområden m.m. Hur härligt som helst, förutom förskola finns det en outletaffär med sina tyger, växter, ett bageri, ett cafe, stall, snickeri och mycket mer.......


Lite bilder från StoraHolm



Här fikade vi.



Lite saker fick följa med hem!

Bilder från Lilla Holm:








Verkligen härlig miljö!!!
Idas böcker såldes i affären på säteriet, hon fick så mycket beröm och vi blev bjudna på fika....... sådant värmer ett modershjärta!!!


Vi har ätit så mycket gått, både grillat, färska räkor och Idas "frökenkaka".......... vinet fick jag ha för mig själv;)





Kalles egen design........ han kan han!!


Oj, va gott........
Livet är fint.........


Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar