torsdag 18 augusti 2011

Jobb, motivation och framtidstro!

Jag funderar över det här med att jobba. När jag var 13-14 fick jag mitt första avlönade jobb, jag var för ung så min mormor fick stå som den som fick jobbet, men jag skötte det helt själv. Jag städade på kyrkansbarntimme två kvällar i veckan. Jag kommer ihåg att jag trivdes med det, där fanns också ett piano och jag fick som lönföremål att "plinka"  på hur mycket jag ville. Vilken löneförmån!!!! På den tiden var det min löneförmån, jag lärde mig spela "guds kärlek är som stranden och som gräset....... jag kan fortfarnade spela den:) Jag klarade mig bra på lönen, barnbidrag och underhållsbidrag, tänk att jag var så liten och försökte försörja mig själv. Som barn kan jag inte komma ihåg att jag någonsin bad om pengar. Tidigt kände jag att det var upp till mig själv om jag ville ha något i livet och så är det fortfarande, jag gillar att jobba, men det krävs motivation. Motivation är min drivkraft!

När flickorna var små och jag läste till sjuksköterska var inkomsterna väldigt små, men på någotvis gick det, fast idag undrar jag hur? Jag har jobbat som städerska, jobbat i storkök, jobbat som tandsköterska i nästan 20 år, jobbat med att stå i affär, haft jordgubbsodling och fått fart på norrland;) jobbat som sjuksköterska, massör, stresscoach, driver B&B, m.m. Vad jag gör är inte avgörande utan att det är roligt på jobbbet och att känna MOTIVATION!

Motivation kan göra underverk, nästa vecka är jag kvar på mitt jobb sedan 2 veckors ledighet sedan får vi se....... jag tror jag får det jag behöver!!!! Eller jag vet att jag får det jag behöver:)
Jag tror på framtiden.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar