tisdag 2 november 2010

Balans

Det är en ständigt pågående process att hitta balans mellan krav och resurser. Vilka resurser har jag och hur motsvarar det de krav jag ställer på mig själv? Det är inte de faktiska kraven utan själva upplevelsen som räknas.

Här kommer några exempel:
  1. Om du har en liten utmaning som kräver lite skicklighet kan du känna APATI och LEDA
  2. Om utmaningen är stor men din skicklighet är låg kan du känna ORO och ÅNGEST
  3. Om din skicklighet är hög men utmaningen är låg kan du känna dig ganska SÄKER och AVSPÄND
  4. Om din skicklighet är hög och utmaningen är hög kan du känna kONTROLL och FLOW
Flowkänslan är häftig, tiden bara rinner iväg och man är ett med det man gör.
När känner du FLOW???



Jag brukar känna flow när jag skriver, masserar, jobbar med datorn, fotograferar och fixar i trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar