söndag 28 november 2010

Stockholm tur och retur

Det har blivit en hel del flygningar till Stockholm de senaste åren och vid start från Everöd brukar jag försöka roa mig med att orientera mig från lusften. Normalt sett tycker jag det är svårt och rekordet är nog upp till Växjö, men när planet lyfte i fredags var det vinterlandslap och det såg helt annorlunda ut, jag lyckades inte identifiera mig längre än till Kristianstad, sedan var jag vilse.

Vilsenheten fortsatte väl framme i Stockholm. Jag trodde att jag som vanligt skulle bo bredvid centralstationen och gick glad i hågen dit, men icke något rum till någon fröken Ingvarsson....... va??? Det visade sig att jag skulle bo på Strandvägen, jag fick vägbeskrivningen av hotelltjejen och trodde stensäkert att jag skulle hitta. Att ta tunnelbanan var det inte tal om...... det är skönt och nyttigt med motion??!!!




Snön gjorde det tungt att dra väskan, men skam den som ger sig.... jag kan själv!!!! Jo vissst, men efter 1 1/2 timme i snömodden var jag nära att ge upp.


Då uppenbarande sig en liten turistkiosk, med kartor....... glasögonen på (de lite starkare) och ja då gick det bättre. Trött, kall och lite sur landade jag på det minsta hotellrummet i min historia, men fint och helt ok! Snabbt bytte jag om och gick på stan, men köplusten fanns inte, jag har allt jag behöver....... vilken skön känsla!!! Jag är så tacksam över allt jag har så behovet av nya saker fanns inte. LIte sugen blev jag på en röd kofta i en seccondhand affär, men det visade sig att koftan kostade 2695:- och affären var ingen seccondhand...!!!!!???? På Östermalm hittade jag en inredningsaffär som var som hemma hos mig... va???? Är det inne med pinnastolar, raggsockar och en blandning av 50-tal i lantlig miljö???

Om man väntar tillräckligt länge så till slut är man inne!!!! Utan att veta om det!!

Men det bästa är ändå att komma hem.......... jag älskar mitt hem!!!!

Och att få sova i sin säng...... det är lyx!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar