onsdag 24 november 2010

Vinterväder!

Bilden är tagen i februari detta året, och som tur är är det inte så mycket snö idag. Men det är snö och viden är isande kall. Småfåglarna äter för fullt från fågelbordet, en liten blåmes säger till när maten börjar ta slut. Då sätter den sig på fönsterbläcket och stirrar in i köket för att få uppmärksamhet. Första gången blev jag väldigt paff, den var inte ett dugg rädd för mig, först satt den vid ena fönstret, men när jag flyddade mig följde den med och satte sig vid nästa fönster.När jag gick ut och tittade så var maten slut, sedan har den gjort så vid flera tillfällen. Märkligt eller hur?




Idag har jag haft en semesterdag, skönt att inte behöva ut och köra eller behöva vara ute över huvudet taget. Jag har varit inomhus hela dagen, klädd i plyschdress, kofta och raggstrumpor, vacker som en dag??? Knappast!!! Men skönt!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar