fredag 2 september 2011

Tant Ann

Vilka eller vilken bestämmer vad som är inne eller inte, runt mig ser jag människor som hela tiden ska hänga med i trender, vara först med det senaste o.s.v jag har också försökt hänga med men vilken mensingslös jakt!!!! Här om morgonen tittade jag på ett godmorgon program där en super inne trendig inredare sa att nu är det inne att vara orginell att inte vara inne och hitta sin egen stil. Alltså har dessa trediga inredare snart inget jobb;) Men alla som är sig själv är väl alltid inne. Inne eller ej tydligen är det inne att vara tant! En tant är tydligen en person som tycker om att ta tillvara på, ändra, fixa till istället för att slänga och köpa nytt, tanten gillar att laga mat och ta tillvara på det naturen ger, sylta, safta, hon är snäll och omtänksam och vill väl, tycker om att handarbeta och sy. Nu vet jag vem jag är - jag är en tant!!!! Jag som letat i princip hela livet efter vem jag är och så visar det sig att jag är en tant!!! Men skämt å sidor, sluta jaga det som någon annan har bestämt är det rätta känn efter själv, var den du är, jobba med det som ger dig självkänsla, DU ÄR BRA SOM DU ÄR!!!!!

En typisk tant!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar