tisdag 6 september 2011

@home

Jag hade planer på lite semesterturer obs hade, men gud vad skönt det är att vara hemma. Idag har jag klippt gräset, städat altanen och bara varit, jag vill inte åka någonstans, så tråkig är jag;)

Igår var jag i svampskogen hela förmiddagen, plockade så mycket svamp som jag kunde bära med mig. Sedan blev det att rensa svamp resten av dagen, jag hällde upp ett glas vin, lyssnade på Lotta Bromme och kände mig som världens lyckligaste. Middagen blev förstås en pasta med svampsås...... mums:) Jag fixade till en fond av kräftskal som jag tänkte ska bli grunden till en fisksoppa ( en viss granne var visst sugen på fisksoppa).

Just nu sitter jag och funderar över mitt nya trädgårdsland, en igenväxt rabatt blir nog ett trädgårdsland, i morgon tänkte jag planera vidare om inte regn och åka sätter stopp för planerna ( det mullrar lite just nu, fast långt borta). 
Jag plockar inte fingersvamp, men titta vilket vackert ex!

Dagens skörd!

Pasta, sås på trattkantareller, lök och grädde, roccula från trädgården.

På tork!

Städat på altanen!

Olivträd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar