söndag 4 september 2011

Kom och köp konserverad gröt

Söndagen bjöd på fantastiskt sensommar väder, jag och Christine hade bestämt att vi skulle sälja lite av vårt överflöd. För 140:- kan man boka ett bord i Brunnsparken i Ronneby,försäljningen startar halv åtta och håller på till klockan tre. Jag har gjort detta många gånger fast det nu var några år sedan sist, men det är lika roligt varje gång och proceduren är den samma. Bilarna med fullastade bilar ringlar sig fram för att så småningom bli visad till ett bord. Kvickt som ögat lastar man sedan ut sina saker samtidigt som ettriga köpare börjar leta och rota i ännu ej uppackade lådor, just detta momentet är jag inte riktigt förtjust i!!!! Sedan måste bilen köras bort och en för vakta sakerna och bordet. Varorna packas upp och kommersen är i gång. Jag blir lika förvånad varje gång över vad folk köper, det är allt från gamla verktyg, sladdar, kaninburar, leksaker, gamla mobiltelefoner, kläder, ja allt!!!!

Prova själv, jag lovar det är en upplevelse

Försäljningen är i gång, kolla in allt folk!

Alltid går att sälja med mördande reklam, kom och köp......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar