fredag 16 september 2011

Otillräcklighet

Har du någon gång känt dig otillräcklig? Det har jag, kom på mig själv häromdagen med att jag ofta genom livet känt det. Otillräcklig på jobbet, hemma, i relationer, med prestationer, utseende osv. Skulle kunna göra lite mer. lite bättre och fortare. Men jag är tillräcklig och det var skönt att få säga det till mig själv.

Idag har det varit en underbar dag, jag och Christine har varit i svampskogen och plockat så mycket svamp vi orkade bära med oss, men det var också så skönt att bara känna doften av skog, känna den sköna mossan mot fötterna och bara stanna upp och känna mig tillräcklig. Ingen begär något av mig, det är bara jag själv som sätter kraven, därför är det också bara jag som kan sänka kraven.

Vi hittade tillräckligt med svamp;)

Härlig dag i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar