måndag 11 april 2011

Ska vi byta?;)

Det finns en tidningen som heter Goda exempel, den ges ut i Göteborg och i den står det endast om just Goda exempel. Vi blir hela tiden matade med elände och det är lätt att tro att världen är ett enda stort elände, elände finns, men övergägande av allt som händer är goda händelser inte elände. För att balansera upp det hela så har jag valt att blogga om mina goda exempel. Därmed inte sagt att mitt liv endast innehåller lycka och glädjeämnen. Jag hörde en föreläsningen där föreläsaren sa att om vi alla gick omkring med våra liv i genomskinliga plastpåsar så skulle vi inte vilja byta med varandra. Det har funnits stunder då jag tänkt att med henne skulle jag vilja byta liv, hon som har allt? Har du oxå tänkt så? I mitt jobb som coach/sjuksköterska/medmänniska har jag träffat många som på ytan verkar ha haft allt men ack så fel jag haft!!!

Dagens god exempel från mig är:
"Tänk på allt du har och som du är tacksam över"

Tidig morgon på väg till jobbet
Kolla vilken klarblå himmel:)

Alltid kan jag lära mig något nytt

Älskade barn

och barnbarn

Kvällshimmel vid Tomsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar