lördag 9 april 2011

Yrkesstolthet

Jag har haft förmånen att jobba på ett sätt där jag känt yrkesstolthet. På Hammarsbo var jag oerhört stolt över verksamheten, över mina kollegor över arbetssättet och över nöjda kunder. När jag tar emot kunder på edenryd.nu så är det viktigaste att jag kan ge det bästa till mina kunder. De ska veta vad de får för pengarna. Med Hammarsbo var jag ofta ute och föreläste om vårt arbetssätt, vi tog emot studeibesök och det var med glädje som jag och mina kollegor berättade om vårt arbetssätt. Under veckans konferens med Psykiatriska riksföreningen föreläste "goda exempel" om hur vården kan vara/ bör vara?!. Men jag har också kommit i kontakt med vård som jag inte kan ställa mig bakom, där kollegor inte är stolta över den vård de ger, jag frågar mig - skulle jag vilja ha denna vården om jag blev sjuk? Skulle jag vilja att mina nära och kära skulle vårdas på avdelningen? Om svaret är ja då är det ju ok, men om svaret är nej, vad gör jag då? Vad händer med anställda som inte känner yrkesstolthet? Tänk att gå till jobbet och inte känna att det jag gör kan jag inte stå för och skulle absolut inte utsätta mina nära och kära för.

?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar