onsdag 6 juli 2011

Från sjuk till frisk

Jag har varit krasslig några dagar och varit tvungen att stanna hemma från jobbet. Kroppen har bara vägrat att lyda. Trött, trött, trött, illamående och allmänt kass i magen. Ingen matlust fast hungern gjort sig påmind, det gick inte att äta,två tuggor sedan stopp. Tillbaka till sängen, yr, snurrig för att bara sova och sova. Vaknar efter några timmar men med samma känsla i kroppen. Men så händer det, energin börja kommer tillbaka, sakta med ändå, jag känner det och herre gud vilken skön känsla. Jag kan tänka mig att dricka lite vatten, bara det! Sedan äta lite och för att som i dag må helt som vanligt. Ny härlig energi, ideer och kreativiteten flödar. Jag skulle kunna starat upp stora projekt, energin är oändlig!!!! Ååååååå va härligt. Från att känna sig "döende" till att vara full av liv. Allt blir så mycket lättare, katastrofhjärnan försvinner och allt är möjligt. Från att varken orka äta, tvätta mig eller klä på mig har jag idag klippt mig, gett mig själv oljemassage, klippt gräset, plockat bär i trädgården och gjort saft, torkat äppelbitar till Ellie, lagat mat o.s.v

Det är hemskt att inte ha någon energi i kroppen, jag tänker på alla jag mött och kommer att möta som inte har någon energi, jag vet hur det känns. Hur gör ni för att få energin tillbaka?
Jag sover, sover och sover, försöker dricka vatten och äta det som kroppen är sugen på ( oftast är det kokt korv och yoghurt, fråga mig inte varför?)

Nu kanske ni tycker att detta inte är ett gott exempel, men det blev ju bra och ingen mår bra alltid men att det känns tryckt att veta att jag kommer att må bra igen och att detta bara är en fas som jag tarmig igenom. För det är naturligt att må bra!!

Skriv gäran dina förslag till hur du gör för att få energin och välmåendet tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar