fredag 29 juli 2011

Lycka, ångest och sömnbrist!

Då har jag haft några lediga dagar insprängda i ett annars späckat sommarschema. Då känns det helt naturligt att boka in dagar med familjen Lindgren. Denna gång tänkte jag att jag skulle åka ner till Malmö och passa Elsan så att föräldrarna fick passa på att sova lite. Jag kommer ihåg hur det var att vara småbarnsförälder och ständigt ligga back med sömnen. Samtidigt som det var ett lyckorus och att jag kände tacksamhet över friska, härligt morgonpigga barn så fanns det stunder då jag för en liten summa pengar eller helt gratis önskade kunna lämna bort dessa små till någon förbipaserande (speciellt på morgonen). Lycka blandat med ångest och sömnbrist präglade min tid som småbarnsförälder.

Innan det var dags för Malmö, packade jag ner lite gott att ta med. Göran är nämligen en utmärkt kock och lagar gärna mat och jag äter den mer än gärna. Jag hade fått tips om en kötthandlare i Vinslöv så jag tog mig dit och inhandlande en bit oxfile. Med kött, vin och egenplockade kantareller fortsatte jag färden mot Malmö.

Sömnakuten ryckte ut:
En lurig liten filur:)


Middag, oxfile på en torsdag;)?

..........och vin!

En tur på stan, vilket hav av blommor!

Så där lagom kul på stan;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar