tisdag 12 juli 2011

Likör till jul och snaps till kräftskivan

Fåglarna sjunger från mitt sovrumsfönster och idag förstår jag varför, körsbärsträdet bågnar av mogna körsbär, där finns bär till både fåglar och grannar. Jag har en inbygd känsla av att ta tillvara på det som naturen bjuder på, det gör ont att slänga, evultionen gör sig påmind;)

Nu finns det ju mat året om men det är inte samma känsla att handla i butik som att gå ut och ta för sig av det naturen ger. Men vad gör man med alla körsbär, förutom att äta så mycket man orkar? Kanske körsbärslikör? Jag provar, till jul får jag smaka resultatet. Kära modern hade sprit över sedan hennes 60-årskalas så med lite sponsring så blandade jag ihop körsbär, socker, vaniljstång och sprit. Det blev sprit över så varför inte prova att göra egen snaps med Johannesört?

Jag trivs bäst i öppna landskap nära havet vill jag bo.........
kryddar med Johannesört......... Uffe visste vad han sjung om;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar