måndag 12 november 2012

Måndag i mitt liv

Idag blev det en tur till återvinningsstationen och till Seccond hand, hela Nissan bilen var fullpackad.


Fullastad!

....... turen gick sedan till Vånga där jag köpte äpple och päron. Det var lite blåsigt och duggregn men Ivösjön var ändå vacker, jag körde in på en grusväg ner mot sjön, tog ett päron och med kameran blev det en spännande avstickare.......
Ivösjön 

I


Av 5 kg Äpple gjorde jag Äppelmust, det blev inte så många flaskor men ack så smakrik!!!!


Hemma gjord must!
Efter Vånga körde jag vidare till Bjäraryd och köpte 10 kg Tomater
10 kg tomater direkt från odlaren för 100:-
Visste du att det går utmärkt att frysa Tomater? 
Jag gjorde en tomatsås med vitlök och ingefära till lunch, vad jag gör med resten får framtiden utvisa. Nu blir det inte mer jobb för idag utan ett glas rött och lite annat mys.

Livet är.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar