måndag 10 oktober 2011

Modig!

Hahahaha!!!! Jag känner mig så modig, fega lilla jag har blivit modig!!!! Så till er andra fegisar "det finns hopp"!!!

Bonde till 100% och plus lite andra förebilder har fått mig att ändra mitt liv. Jag har tagit tjänstledigt från ett fast jobb på 100% och istället har jag valt att bli timanställd på lite olika inrättningar, tanken är att jag ska jobba mer med mitt eget men framför allt att jobba mindre. Men hur ska det gå till rent ekonomiskt??? Som "bonden" gäller det att leva enklare, snålare, men med bättre kvalitet, laga, odla av det som finns, ta till vara på osv. För det är faktiskt dyrt att jobba! Jag tankar för ca 3000:-/månad, äter lunch på jobbet varje dag 1500:-/månad och detta är skattade pengar. Nu kan jag planera bättre, fixa och laga själv. Jag känner att jag börja kunna andas, den inre stresskänslan har försvunnit. Nu bestämmer jag själv!!!!!

Modigt eller hur?
Modiga "lilla jag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar