torsdag 13 oktober 2011

Ny i stallet

Att vara nykomling är inte lätt och det tar på krafterna. Vilka regler gäller här, både formella och informella. Vem är jag i gruppen o.s.v. Det tar tid och kraft att hitta sin plats och jag tror att det är därför vi inte vill och/eller har svårt och känner motstånd till att förändra. Från ett utifrån perspektiv kan det vara hur lätt som helst men mitt i kan det vara svårt, eller hur? Det finns mycket litteratur i personlig utveckling och jag vet att jag själv i mitt sökande läste allt jag kom över, men till slut insåg jag att jag måste hitta min väg själv och jag stoppade därför undan böckerna. Det är inte bara att läsa det handlar också om att faktiskt göra!!!! Ett steg som kan varfa svårt att ta. Råd som vi inte är redo för kan ha motsatt effekt, något som jag lärt mig i mitt arbete med människor och med mig själv. Men vi behöver kanske inte förändra allt på en gång utan en liten förändring kan leda till en stor förbättring.

Säkert är det också svårt för djur att vara ny i flocken.

Ny i stallet....


Blyg och avvaktande......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar