tisdag 4 oktober 2011

Goda exempel och skitdåliga val

I går satt jag och funderade på om jag skulle döpa om bloggen eller lägga till "skitdåliga val". Tankarna kom efter det att jag tittat på Efter tio, där två bloggare hade åsikter om varandras bloggar. Den ena tyckte att den andres blogg skönmålade det destruktiva i livet medan den andra menade att det inte gick att utesluta det som är negativt i livet och låtsas som att det inte finns. Men hallååååå och stopp där. En blogg är väl inte en hel sanning om hur livet är för den personen som skriver. Jag skriver om det som är positivt för mig, det betyder inte att jag alltid mår bra och att allt jag gör är "god exempel". Jag brottas periodvis med dålig självkänsla, gör dåliga val, äter osund, tröstäter, rör mig för lite, känner mig ensam och övergiven, blir rädd och ledsen, tycker livet är hopplöst tråkigt, känner mig knäpp och ful m.m. Ja, alltså precis som alla andra!!!! Men jag håller fast vid att delge er det som är positivt för mig i min lilla värld, som tex. i går, jag och grannen tog kaffet med oss er till havet, satt och njöt av solen, utsikten och av sällskapet.

Det du fokuserar på får du mer av..........

Naturen finns alltid där för dig........

Aila


Fridens lilja till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar