tisdag 13 december 2011

Känslomässig träning

Idag har det stått stresshantering på schemat. Att träna fysiskt är inte konstigt och många gör detta på ett eller annat sätt, att träna mentalt är inte lika självklart och att träna emotionellt är till och med ovanligt.

När jag började läsa mental träning och kom i kontakt med begreppet "positivt tänkande" måste jag medge att jag inte kunde ta till mig utbildningen fullt ut,  -vadå tänka positivt, jag blev nästan förbannad över att negligera allt jobbigt och bara tro att om jag tänkte positivt så  skulle allt lösa sig. Nej, jag var inte mogen för mental träning just då. Istället började jag med emotionell träning och när mina känslomässiga knutar började lösas upp då kunde jag ta till mig den mentala träningen. Att säga till en person i tex. djup kris att tänka positivt är inte alltid lyckat fast det kanske görs i all välmening.

Dina känslor styr ditt liv mer än vad du tror! Faktorer som energi, kraft, motivation, attityd, vakenhet, engagemang och uppmärksamhet är beroende av ditt känsloliv.

Namaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar