onsdag 25 april 2012

Jag måste ha retat gudarna........

Hela dagen har varit grå och mulen med ihållande regn. För mig har det varit en lång arbetsdag, rörigt och mycket att göra. På vägen hem kände jag att jag behövde muntras upp, då kan man tex. åka inom en blomsteraffär och köpa lite fina blommor så där bara till sig själv. När jag kom in i affären möttes jag av en underbar doft av citusträdens blommor, det var en magiskt doft. Jag kände mig lite som Ferdinan där jag gick omkring och sniffade...................
Sen fick jag bekräftat för mig att kanalplast på carporten skulle bli perfekt och vips hade jag haft ett växthus. Nu gäller det bara att spara så drömmen kan bli verklighet, ett steg på väg mot en egen handelsträdgård;) 
 Jag vet inte riktigt vad det där med handelsträdgård kommer ifrån, men det känns liksom så naturligt.........

För jag har bara regn hos mig..........




På tal om blommor så missa nu inte kvällens avsnitt av trädgårdsonsdag, innan dess tänkte jag ta en varm dusch, ta på myskläder och njuta av en ledig kväll!


Fridens lilja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar