lördag 21 april 2012

Leken fortsätter

Vaknade med lite huvudvärk men somnade om och sen kändes det bättre, jag hade nog bara inte sovit klart.
I går vägrade jag åka och handla fast kylskåpet nästan var tomt och idag fortsätter jag på samma spår, jag tänkte tävla med mig själv, eller vill du vara med??? " Hur länge kan jag klara mig med det som redan finns i matväg i kyl och frys och med det naturen ger" 
Vill du tävla med mig?
Hur många dagar kan du klara dig med det du redan har utan att handla nytt?
I går var dag 1 och idag är det dag 2


Dag2 
Frukost: Kaffe och bullar som jag bakade igår
Lunch: Ugnsbakad potatis, biffar, sallad på gurka och rödlök.
Mellanmål: Drink på grönsallad, äpple och jordgubbar
Kvällsmat: Kyckling med brysselkål 
Kvällsgott: Morötter och dipp


Nu gäller det att använda fantasin.......................... 


Jag kan inte skörda än från min egen odling men till hösten kanske? Fast det ser dåligt ut, de växer långsamt!




Dags att plantera om!

Jag köpte dyra frön för 40:- för 7 frön ( se ovan) resultatet och växtkraften kan du se på bilden ovan och under på denna bild ser du mina egna frön som jag tagit från  förra årets plantor. Fröerna sattes samtidigt och har haft samma jord och växtplats....... så mitt råd är att själv spara fröer och pengar!!!!!!

Long slim chili ............. dyra frön som växer så där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar